Minirecension av söndagens yogapass

Yogapositionerna kon, katten och barnet.
Tänkte bara berätta lite kort hur yogapasset gick, som jag var på i söndags och som jag skrev om, om det är någon som är nyfiken :)

Jag kom iväg alltför sent hemifrån och var både skitstressad och förbannad när jag körde iväg med min lilla lådbil, så jag hade inte direkt frid i sinnet om man säger så. Hade dessutom problem att hitta den lilla gatstumpen där lokalen låg och det gjorde mig självklart ännu mer stressad, ville ju inte komma för sent när det var första gången och allt. Men så fort jag kom in i den harmoniska miljön med dämpad belysning och lugn musik kom jag ner i varv.

Själva passet var väldigt lugnt i jämförelse med andra yogapass jag har gått på. Med lugnt menar jag att det var mer meditativt än jag varit med om och man satt längre i samma positioner och fokuserade på sin andning. Jag är, som jag har beskrivit tidigare, väldigt rastlös av mig och när hon vid nåt tillfälle sa att nu kommer vi sitta så här i fem minuter tänkte jag att "Hjälp, hur 17 ska jag kunna fixa att sitta still så länge utan att röra mig", men det gick bra. Visst, det började såklart att klia på femtioelva ställen på kroppen samtidigt, underbenen domnade bort och blev stickiga och tankarna var plötsligt överallt och ingenstans på samma gång, men det var skönt på nåt vis. Jag kände verkligen hur instruktörens behagliga röst, min andning och de olika positionerna gjorde att jag fullständigt slappnade av, och när passet var slut var alla negativa känslor som jag haft innan som bortblåsta.

Jag tror att detta är precis vad jag behöver som kontrast mot mitt annars så aktiva liv, och det kan nog bli ett bra komplement till annan träningsform som fartfyllda och hårda jympapass samt jogging/löpning. Så är det någon som vill följa med och testa på söndag så är det bara att haka på :) Här finns mer info.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar