2013, året då jag kommer känna mig vuxen?

Så har då ännu ett år svischat förbi och jag häpnas, och till viss del även förfäras, fortfarande över hur fort tiden går. Jag läste ett av mina gamla blogginlägg som jag skrev förra året vid den här tiden och konstaterade att 2012 blev ett bättre år än 2011. Däremot mådde jag ändå dåligt av och till stora delar under året, framför allt under första halvan. Helt på topp är jag väl inte än men det går åt rätt håll så jag har stora förhoppningar att detta år ska bli riktigt bra. Många säger ju att livet börjar vid 40 och om det stämmer så kommer mitt att börja i november... Hjälp... Får lite åldersångest även om jag vet att man inte är äldre än man känner sig och att jag förmodligen kommer känna mig som 25 fram till 100-årsdagen ;)

De mål jag hade förra året var att orka springa en mil utan att stanna samt att dyka mer. Båda de målen fixade jag så det känner jag mig riktigt nöjd med. Är även nöjd och stolt över mig själv att jag vågade resa iväg helt själv utan att känna några andra på dykresan som jag gjorde i oktober. Den blev riktigt lyckad och fick mig att må väldigt bra. Här är filmen jag gjorde från den resan om ni inte har sett den.

Mina mål för 2013 blir att springa en mil fler gånger än två samt att göra mitt 100:e dyk (är uppe i 83 nu). Om en månad ska jag gå kurs för att lära mig dyka under is och förhoppningsvis kommer jag även gå rescue-kursen senare i år. Annars får väl det största och viktigaste målet bli att känna mig riktigt lycklig igen och verkligen förstå och uppskatta värdet av vad jag har. Misstänker dock att det blir det svåraste målet men vem har sagt att livet är lätt?

Jag hoppas ni som läser detta får ett riktigt fint och bra år och att ni och era närmaste får vara friska. Gott nytt år på er!

Här är en liten bildkavalkad från mitt 2012 (de flesta bilderna har Jörgen tagit).

Förra nyåret spenderades i Sälen där vi bodde i EK:s stuga tillsammans med fam Vikla-Lewén.
Här är jag och mina tjejer på rad i liften i Lindvallen.

Vi hyrde en uppställd husvagn i Säfsen och firade påsk med fam Fagré-Lindén.
Ebbas skolavslutning i Rosenforsparken.
Kryssning med Birka Paradise.
Frukost vid Ölandsbron.

Här är vi på Öland och Böda. Har man bara filt och varm tröja kan
man ändå köra lite strandhäng trots avsaknaden av sol och värme.

De är så himla goa när de är glada vilket de tack och lov är ofta :)

Promenad i regnet på Leksands camping.

Far och dotter uppe i det blå i pariserhjulet på Leksands sommarland.

Både Ebba och jag åkte denna och oj vad det kittlade i magen.

Som sagt blev det en del dykning i år. Här är jag i Kolsva fältspatsgruva med EDC.

Gusumstomten genomskådades men var ändå mycket uppskattad.

Lugn och skön julafton hemma hos oss. Här är vi bänkade framför Kalle Anka.

I mellandagarna bodde vi på hotell två nätter och var bl a på Tekniska museet och i Globen på Disney on ice.
Tror denna minitripp blev ungarnas bästa julklapp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter