I mitt nästa liv...

... ska jag jobba på resebyrå. Det är något visst när folk runt omkring mig ska ut och resa eller bara är i planerarstadiet. Jag blir så exalterad och uppe i varv trots att jag själv egentligen inte är inblandad.
Det räcker med att någon frågar mig något, som till exempel om jag kan tipsa om bra boenden i Thailand, billigt flyg till Kroatien eller bra länkar om Filippinerna. Då kan jag liksom inte nöja mig med att besvara enkelt och kort på det de vill veta. Nej då. Jag googlar, drar fram egna bilder och berättar mer än gärna riktigt ingående om hur kristallklart vatten det finns, att det är väldigt korkat att slå följe med lokalbefolkning som inte har några pengar och som gillar att droga och råna folk, att det går att åka tuktuk med barnvagn utan problem eller att det finns en himla massa landningsbanor som enbart består av gräs och att den godaste maten oftast finns på små billiga restauranger med plastbord och lysrörsbelysning.

Jag vet inte om det beror på att jag inte har någon ny resa inbokad eller vad det är för nu är ressuget större än nånsin, och jag har googlat flygresor och destinationer som aldrig förr. Både åt andra och åt mig själv. För att stilla, eller möjligen förvärra, mitt resebegär har jag även tittat på gamla bilder och drömt mig tillbaka. För trots att jag älskar att vara på resande fot så är minnena minst lika mycket värda.

Några av alla "miljoners" bilder jag/vi har tagit genom åren kan ni se här nedan. Och drar jag i och med bilderna igång även er "ressugstarm" så tveka inte att komma till mig för tips och inspiration, I love it :)

Promenad i Naxos.

Akropolis.

Iskall pool i Grekland.

Ensamma på stranden.

Bada är det bästa som finns.

Dusch. Lyx.

Hörselskydd är ett måste på havet i Thailand.

Gungeligung.

Port Ghalib.

Trötta systrar.

Vackra Palawan, Filippinerna.

Tur man inte är flygrädd.

Robinsonliv.

Kristallklart vatten i underbara Kroatien.

Drink i baren högst upp i Burj al arab.

"Palmen", Dubai.

Sightseeing i London.

Hångel vid Chocolate Hills, Bohol.

Kommentarer

Norpan sa…
Ja, visst är det underbart att resa. Finns flera ställen jag mer än gärna skulle vilja åka till. Till sommaren är det en Greklandsresa inbokad i alla fall, även om det kanske inte var dit jag helst skulle valt att åka. Men får vika mig för familjen. Det blir ju sol och bad i alla fall :) Kram kram
Lotta sa…
Ja, Grekland är ju inte helt fel det heller. Skönt att resa iväg oavsett vart det bär av till :) Kramis

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter