Nu har jag snart en egen "sol"

XTAR D06 XM-L U2 820 lumen.



Här är det nya understället som är i samma material som en modern sovsäck typ.


Efter att ha dykt med Jörgens gamla lampa från 90-talet har jag nu beställt en ny alldeles egen lampa hos Lajt.se. Det är ingen värstinglampa i klass med "solen" (som jag kallar min buddy Patriks kanisterlampa för) men den kommer ändå lysa starkt och bra då den dels är en LED-lampa och dels är på 820 lumen.

Har så gott som köpt ett nytt underställ också för dryga halva priset, ett Weezle Extreme hos EDC. Fick låna hem det för att testa storleken och även om den känns lite stor så tror jag ändå den blir bättre än det gigantiska "muminstället" som jag köpte begagnat för ett tag sen och som jag inte har blivit kompis med alls. Jag har läst mycket gott om Weezles underställ så jag vill verkligen ha det. Alternativet är att köpa en storlek mindre men då blir priset det dubbla och det har jag inte riktigt råd med just nu. Hm... törs knappt tänka på hur mycket pengar som har gått åt till nya dykprylar senaste tiden...

Nästa dykdag är inplanerad om ett par veckor och jag längtar som 17. Egentligen längtar jag ännu mer till i vår och sommar då det känns som allt blir mycket lättare vad gäller utrustning, dykplatser etc. Men det är en skön känsla att bara få bubbla lite under ytan så tills dess får jag nöja mig med vinterdykning på isfria platser (t ex Östersjön) bortsett från första helgen i februari då jag bara ska vara under isen och även testa att gå på den underifrån - åh, vad kul och spännande det ska bli! :D


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter