Rutakuten, kan det va nåt?

Jag är inte, och kommer nog aldrig att bli, ett träningsfreak som kör flera gånger om dagen alla dagar i veckan. Men jag gillar att röra på mig och lite korta löprundor och friskispass då och då räcker för att jag ska hålla mig i hyfsad form. Det stadiga målet jag har är väl att magen ska kännas så pass platt att jag kan ha tajta tröjor på mig utan att någon tror att jag är gravid samt att överarmarna inte ska börja dallra på undersidan. Nu tänkte jag dock utmana mig själv lite och se om jag kan fixa att få magrutor på åtta veckor. Därför gick jag med i något som heter Rutakuten. Små redovisningar kommer här vartefter så det blir lite press på mig. Vill ju inte visa upp något misslyckande :) Någon mer som är på? Alltid skoj att peppa varann.

Så nu ska jag bara bli så pass frisk att jag kan köra igång. Förhoppningen är att kunna börja på måndag.

Kommentarer

Norpan sa…
Tycker du tränar hälsosamt! Inte bra att gå till överdrift med något och att träna flera gånger om dagen, alla dagar i veckan är inte bra för kroppen. Kroppen behöver vila emellan också för att tillgodogöra sig träningen. Är ju lite annat när man ligger på elitnivå :)

Lagom är bäst! :) Du får väl starta med denna utmaning så hänger jag på sen när jag kan i efterhand :) Ska bli spännande att se om det går :) Verkar ju jättebra den där appen! Har laddat ner den. Kram kram!
Lotta sa…
Ja, elitnivå känns lite avlägset. Det räcker så här. För mig i alla fall :) Får hoppas du blir frisk snart så vi kan följas åt träningsmässigt. Kram på dig

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter