Jellybox - solskyddskläder/stingersuits



Det var längesen jag skrev nånting här, jag har liksom inte haft någon lust, men nu känner jag att jag måste dela med mig av mitt senaste projekt: webbutiken Jellybox där jag säljer solskyddskläder och stingersuits.

Tankarna om att börja sälja framför allt stingersuits dök upp när vi var till Thailand över jul och nyår förra året.

Nojjig som jag är hade jag, likt förra gången som vi reste dit, läst om de dödliga brännmaneterna Box Jellyfish. Beställde därför från USA varsin stingersuit till tjejerna och rashguards till mig och Jörgen så att vi kunde både bada och snorkla utan att behöva bekymra oss om de här otäckingarna.
Utbud av de här dräkterna är inte alls stort i Sverige, däremot i Australien och USA, så jag tänkte att det kanske finns en marknad för detta även här. Det kan ju inte bara vara hönsmammor som jag som sitter och googlar efter farligheter ute i vida världen när man ska ut och resa. Kan jag dessutom rädda livet på någon bara genom att få dem att använda en sån enkel sak som en stingersuit eller åtminstone att bli mer uppmärksamma i vattnet, ja, då är det mycket värt.

När man, som jag, har läst mycket på nätet om Box Jellyfish inser man att de är vanligare än man tror. Visst, det är inte en överhängande fara och det kanske inte kryllar av dem i vattnet men har man otur så har man. (Som jag har berättat tidigare här i bloggen har jag ju själv blivit stucken av en stingrocka och det är heller inte särskilt vanligt men det hände mig...)

Kolla gärna även in min sida både på Instagram och Facebook!
Trevlig helg!

Kommentarer

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar