Inredningsperiodare del 1


Jag avundas de som har ett sånt där stilrent och välstädat hem som ser ut som i inredningsmagasinen. Hemma hos oss håller det sig bara välstädat så länge ingen är hemma., därefter tar plötsligt smutsiga strumpor, öppnad post, lästa tidningar och gympapåsar över hela boytan. För att inte tala om alla småsaker som har en förmåga att från tomma intet dyka upp på både det ena och andra stället. Var gör alla ni andra av dessa undrar jag? Tänker på typ hårspännen, gem, pennor, kvitton, gummisnoddar, påsförslutare och alla andra bra-att-ha-saker som bara dyker upp och som är så svåra att kasta. Tycker aldrig att jag ser sånt hemma hos er andra eller är ni bara bättre än mig på att städa undan innan ni får besök? :)

Då och då, med långa intervaller emellan, får jag för mig att göra om hemma (mycket med baktanken att komma på bra förvaringsfunktioner som gör det lätt att stuva undan allt det här jag nämnde nyss). Dessvärre är jag inte typen som planerar i veckor för att sedan börja tapetsera om, sy nya gardiner och åka runt och göra fynd på loppisar. Nej, fort ska det gå och helst vara så enkelt och billigt som möjligt (pengar spenderar jag hellre på resor och dykprylar). Igår kväll möblerade jag om i vardagsrummet och efter mycket släpande av Ikeas Billyhyllor fram och tillbaka i rummet (vi har två), som jag inte tyckte passade någonstans, fick jag för mig att jag skulle klä om dörrarna till hyllorna. Hade tänkt mig ett billigt, lätt genomskinligt tyg som jag sen ska häfta eller limma upp men jag föll för mönstret Grazia av Stig Lindberg (som gulliga Kerstin inne på Hemlängtan ska sy upp åt mig), se bilden här ovan. Det var varken billigt eller genomskinligt men jag hoppas att det blir bra ändå bara jag lyckas fästa det på något bra vis. Fortsättning följer :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar