Ridning - Svårt och jobbigt men kul

Om det är någon som undrar hur det går för mig ang det här med min nya hobby så har jag precis kommit hem från min femte ridlektion. Det är verkligen skitkul men också väldigt svårt. Mycket svårare än det ser ut att vara. Det är också mycket jobbigare än det ser ut att vara så efter varje gång har jag mer eller mindre träningsvärk.

Idag hade jag en häst som heter Bella och som var den största hästen jag har ridit på hittills. De andra har också varit stora men Bella kändes enorm i jämförelse. Men hon var väldigt snäll så det gick bra. Förrförra gången hade jag däremot en tjurig och envis häst som började med att skrämma mig i boxen när jag skulle borsta henne. Det märkte hon såklart så det där med att det är ryttaren som ska bestämma och inte hästen fungerade inte riktigt efter det. Det blev tvärtom. Jag fick ett spö av ridläraren för att få fart på henne men djurvän som man är så hörde jag bara en röst inne i mig som sa: "man ska inte slå djur" så jag duttade bara till lite på rumpan på henne medan ridläraren röt på mig: "om inte du snärtar till ordentligt nu så gör jag det!"...

Hur som helst. Alla andra gånger har gått jättebra, med tanke på hur lite jag har ridit, men det är MYCKET kvar att lära så jag tänker fortsätta min nya hobby ett tag till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Sov gott älskade farfar

Brännmaneter