Sjukt

Man ska väl inte klaga egentligen, det finns ju alltid folk som har det värre än en själv, men blä så trist det är att vara sjuk!!!

Har varit förkyld, eller vad det nu är, i typ två veckor nu och det verkar inte ge sig. En förkylning borde man väl bli av med på mindre än en vecka, eller? Det är tungt att andas, näsan är konstant täppt och jag låter nästan som en smurf när jag pratar (även om det börjar bli bättre just på den punkten).

Efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen, som tyckte jag skulle kontakta Vårdcentralen så tog jag mig dit idag i hopp om att... ja, jag vet inte, att jag skulle få nåt slags "knark" som skulle få mig frisk på studs. Jag hade mitt senaste besök där i åtanke och var väl egentligen inte så optimistisk och tyvärr blev jag lika besviken denna gång. Jag förstår att det inte är lätt att ställa diagnos på folk men att påstå att jag nog var allergisk mot pollen eller nåt kändes mest som något hon sa för att bli av med mig snabbt så hon kunde ta nästa patient. (Man kan väl för 17 inte bli vrålallergisk mot nåt på ett par veckor heller?)

Men men, det ger sig väl vartefter antar jag och som sagt, det finns alltid nån som har det värre så jag får väl tröstäta lite choklad (som är den bästa medicinen mot ALLT) och se glad ut :)

Kommentarer

Petra sa…
Vet inte Lotta vart den sitter? Trodde jag att jag berättat, men men. Efter ett par glas vin så ska du får se. ;P

Populära inlägg i den här bloggen

Så här känns det att bli bränd av en Box Jellyfish

Brännmaneter

Sov gott älskade farfar